پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
12 تير 1399 - 14:09

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه شد.
کد خبر : 6717

پایگاه رهنما:

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با استناد به گزارش اخیر در مورد نقش روسیه در کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان، خواستار تحریم مسکو شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پلوسی در مصاحبه با شبکه ان بی‌سی این کشور گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده در مورد نقش مسکو در حمایت مالی از طالبان برای کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان، ایالات متحده باید فوراً تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود: ما باید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کنیم و سریعاً این کار را انجام می‌دهیم

 روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشته است که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است

به نوشته رسانه آمریکایی، روسها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده اند

با این حال، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی اساس است. دمیتری پسکوف افزود: سرویس های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که پوتین و ترامپ در دیدار سال 2020 درباره این موضوع گفت وگو نکرده اند.

دونالد ترامپ روز یکشنبه با رد گزارش روزنامه نیویورک تایمز گفت: من هرگز در مورد تلاش روسیه برای دادن پول به طالبان به منظور کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان اطلاعی دریافت نکرده‌ام

منبع: الوقت

ارسال نظرات